Week on the field - Reisverslag uit Taizé, Frankrijk van José Beek - WaarBenJij.nu Week on the field - Reisverslag uit Taizé, Frankrijk van José Beek - WaarBenJij.nu

Week on the field

Door: joseintaize

Blijf op de hoogte en volg José

14 September 2014 | Frankrijk, Taizé

Mijn “normale” week in Taizé zit erop: ik ben nu officieel een perminant. Ik woon nu in N’Tomi bij de andere perminants, en kan mijn was doen (met de hand…). Mijn week is goed verlopen. Ik heb het naar mijn zin en begin mijn draai aardig te vinden. Ik heb de hele week gewerkt in de picknickdistrubution en daar heb ik ook de eerste perminant leren kennen. Ik mag haar! Eigenlijk zijn alle perminants aardig, maar het zijn er teveel om ze allemaal te leren kennen. We zijn nu met 80 meisjes in N’Toumi. Dat is heel veel ;)
Ik ben deze week ook in Cluny geweest om een nieuwe koptelefoon te kopen voor mijn iPod. Daarvoor moest ik naar de Intermarche en dat was een behoorlijke wandeling. Ik zag daar bij toeval een Nederlands echtpaar en besloot het erop te wagen om hen om een lift te vragen. Toen ik vroeg naar het busstation in Cluny, gaven ze aan me wel te willen brengen, maar niet precies te weten waar dat was. Toen zei ik dat ergens op de weg naar Taize ook goed zou zijn. Toen bleek dat zij ook naar Taize gingen en hebben ze me het hele eind gebracht, zo lief!
Voor de rest heb ik een interessante bijbelgroep gehad, heb ik gewandeld en foto’s gemaakt en heb ik veel geslapen. Ondanks dat ik hier al vaak ben geweest, blijven alle "nieuwe indrukken“ me verbazen en vermoeien.

Sinds woensdag ben ik verkouden, en sinds vrijdag is dat een best zware verkoudheid. Dat is lastig en vervelend, maar ook dat gaat weer over. Ik ben vooral blij dat ik nu nog niet naar huis hoef. Ten eerste heb ik niet zoveel zin om met dit wattenhoofd te reizen, ten tweede klinken de liedjes in de kerk lang niet zo mooi als je oren een beetje verstopt zitten ;)

Het is een heel gek idee dat ik hier nog zes weken blijf, maar ik zie uit naar de rust en regelmaat die ik mag gaan ervaren.

Komende week zal ik afwashandjes kweken in de small dishing up en iets gaan doen waar ik nog geen idee van heb in Cadole. Volgende week horen jullie hoe dat wasJ

Ik vind het leuk om post te krijgen. Omdat ik niet in het meisjeshuis zit, is mijn adres weer veranderd:

Communaute de taize
N’Toumi
71250 Taize
France


  • 14 September 2014 - 22:18

    Anne:

    Hee Joos!

    Tof om van je te lezen en al die herkenbare plaatsen in je verhaal terug te horen.
    Wat is Taizé toch een heerlijke plek!
    Fijn dat je je draai begint te vinden.
    Beterschap toegewenst en vooral veel rust en inspiratie.
    Geniet er maar lekker van, Liefs Anne

  • 22 September 2014 - 10:00

    Marianne Stoop:

    Hey José!

    Wat fijn dat je weer lekker geland bent! Hopelijk gaat de verkoudheid snel over...
    Yvon en ik hadden vorig jaar Cadole, dat belooft een interessante ervaring ;p

    Geniet ervan meis! Waar ik kan probeer ik je verhalen bij te houden, maar zodra de baby er is zal dat denk ik wat moeilijker worden...

    Liefs Marianne

    ps.bedankt voor je onwijs lieve kaartje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4752

Voorgaande reizen:

06 September 2014 - 26 Oktober 2014

Taizé

Landen bezocht: