De reis is begonnen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van José Beek - WaarBenJij.nu De reis is begonnen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van José Beek - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

07 September 2014 | Frankrijk, Parijs

Hey hallo daar!

Me has got wifi:) Gisteren rond tien uur 's avonds ben ik vertrokken en nu zit ik op Gare de Lyon te wachten totdat mijn trein vertrekt om 9.49u. De busreis was goed te doen: veel hazenslaapjes, vaak de benen strekken en een lekker muziekje op. Het stuk met de metro daarentegen... ik kan je zeggen: dat is niet zo'n pretje alleen met drie stuks bagage (waarvan twee formaat huge). Zo kwam ik al vast te zitten tussen zo'n incheck-draaiding, en heb ik verschillende zwervers zien en horen wakker worden, én nam ik bijna de verkeerde metro.

Maar hey: hier zit ik, in Parijs, al bijna in Taizé! De rest van de trip heb ik al eerder gedaan en wordt een eitje.
En terwijl ik dit schrijf, komt Gare de Lyon tot leven, wordt de piano die niet bestemd is voor lucratief gebruik toch lucratief gebruikt en houden Franse mannen in legeruniform met wapens de wacht. Nog twee uur wachten: dat betekent twee uur lang lezen en mensen kijken. Ont-moeten.